Portal APIS - Forum
https://forum.alumni-sbp.org.my/

inilah kisah sekolah ana..
https://forum.alumni-sbp.org.my/viewtopic.php?f=38&t=322
Muka 1 daripada 1

Pengarang:  hanim yusra [ Jumaat, 26 Sep 2008 11:29 pm ]
Perkara kiriman:  inilah kisah sekolah ana..


Pengarang:  shahreza [ Sabtu, 04 Okt 2008 8:20 am ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..


Pengarang:  hanim yusra [ Sabtu, 04 Okt 2008 2:41 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

alhamdulillahla kalau macam tu..ana dulu pernah dengar cerita dari adik sahabat ana yang bersekolah kat intesaber..dulu sekolah tu punyelah respect kat integomb..papehal puji integomb..tapi sejak hksbp beberapa taun lalu..bdk2 basket perempuan kami ada yang [akai baju lengan pendek..tak pakai stongan..sejak tue..dak2 intesaber jarang dah puji integomb sebagai sekolah contoh bagi mereka..tu yang merisaukan ana tue..ana takut macam mane nasib skul ana taun berikutnyer..ana akan kuar skul taun depan..:(

Pengarang:  shahreza [ Sabtu, 04 Okt 2008 3:11 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

salam

hummm...sekolah an semakin semakin bagus, alhmdulillah. Penekanan terhadap islam tak silap an semakin baik (tak tau la kalau an salah dengar ke). Biasalah tu bagi sekolah2, ada yang naik, ada yang turun, manusia pun macam tu, tak semestinya sejenis, ada banyak jenis manusia...batch pun macam tu juga, ada yang bagus, ada yang kurang bagus, tentang tu, kita perlu peka.

tentang sekolah nti tu, humm insyaAllah akan baik, yakin yang islam akan naik semula, mungkin kondusi \'yang nti tak suka tu\' tak lama, mungkin sekejap je...kita perlu optimis, banyakkan berdoa...Allah mendengar doa hamba2nya yang ikhlas.

mungkin nti boleh juga pakat ramai2 but aktviti2 utk beri kesedaran ke...humm boleh bawa berbincang degan cikgu2. harap apa yg an berikan ni membantu. selamat hari raya ~

Pengarang:  hanim yusra [ Sabtu, 04 Okt 2008 3:16 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

terima kasih atas nasihat..moga2 sekolah ana alami perubahan yang kita inginkan seperti skul anta..mungkin ini semua ujian dari Allah..sama-samalah didoakan..ana akan try gerakkan apa yang anta cadangkan melalui badar skul ana(budi)..wassalam

Pengarang:  shahreza [ Sabtu, 04 Okt 2008 3:29 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

haaaa ~ thats the spirit

humm...insyaAllah, kalau ada usaha, ada hasilnya ^__^
ooo...di sana di panggil budi...di ASIS, kami pnggilnya AIC (ASIS Islamic Council)

selamat berusaha~

Pengarang:  mujaheedah90 [ Ahad, 05 Okt 2008 4:00 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

salam...
erm,ana trpnggil lak nk reply topik ni coz ana dlu pon brasal dri sbpi..
hehe..
erm,ana stuju sgat ngan saudari hanim,da sglintir dak2 sbpi ni seolah2 cm xska bla sbpi dlabelkn mcm skolah agama..hari tu ana da sembang ngan sorang kwn dri sbpi gak,dia kta dia xska ble org kta sbpi tu skolah agama..
pastu ana geram,:angry: ana ckp la.. \'x kan x bangga dengan islam kowt??\'..
trus dia diam...
ana kdg2 geram gak,tp ble pk blik,xbaek lak..
coz bkan sume org ALLAH bg faham dgn sbenar2 faham tntg islam...
tp kan,ana rsa patot dtambah lg bilangan sbpi ni coz brdasarkan pmerhatian ana,sbpi bjaya mlahirkan manusia2 yg faham islam tetapi tidak jumud n beramal dgn ikhlas hati,insyaALLAH..:P

contoh plg senang,kt sbpi x wajib pkai tudung labuh,sape nk pakai pkai..xnk pkai pon xpe..dak2 sbpi ni,once diorng pkai mentup aurat d skolah,slalonye begitulah mreka d luar compared ngan dak2 skolah agma cm SMAP/SMKA(bkan niat nk mengutuk,tp ni apa yg ana prhatikan sbb ana dlu pon pnah skolah agma),pkaian mnutup aurat tu hnya praturan d skolah smata2,jd ble dh kuar skolah,tiada lg imej yg mnutup aurat...

erm....
jd paepon,sbg muslim,kta harus brbangga dgn islam yg tiada keraguan tntang kesyumulannya..cume,mreka yg tdak mngkaji islam n tdak mndalami apa itu islam mlihat islam tu x mnarik,jumud dan sgala pkra ngatif yg sering d label pda islam....
:cheer:

Pengarang:  tin kosong [ Isnin, 06 Okt 2008 12:05 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

hehe sikap suke mencari kesalahan serta kekurangan org laen sememangnya sebati dengan masyarakat melayu... \"depa tk nh la mereka tk itu la org itu tk ini la dan sebagainya lagi\"... pesanan utk diri sendiri dan rakan rakan usha diri dlu sebelum terus nk tembak org... ada terkadang kita yg butui tp sllunya kita yang salah.... maaf zahir batin

Pengarang:  mujaheedah90 [ Isnin, 06 Okt 2008 9:49 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

betul ke org melayu je camtu???????????????
:dry:
kadang2 pandangan ikhlas n luahan rsa ni d salah anggap lak..
bknnye nk mncri ksalahan atau pape,skadar mmberi pndangan...

Pengarang:  hajar [ Rabu, 08 Okt 2008 6:46 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..


Pengarang:  harithmkt90 [ Rabu, 03 Dis 2008 11:41 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

dia tembak orang tak kuar peluru pun..macammana nak kena kat diri..haha...bagusla perkongsian ini..sekolah saya...x de pape kot..nak cakap band..erm..boleh la teruk tu..tapi bukan orangnya teruk..aktivitinya...kan best kalu kisas ada band....kalau baihaqi buat band kat kisas pastinya menang band dia,,,mana tak nyer....vokalis baihaqi..pemain percussion baihaqi..pendengar pon baihaqi..memang menangla..ana pon kalah sebab tak bertanding...kalu bertanding...memang jauh ke bawah la...hancur..yang pasti...ada baik dan ada buruknya sesuatu..namun kita kena ingat bahawa hanya kebaikan sahaja yang membawa kebahagiaan..pandai2la fikirkan..

Pengarang:  harithmkt90 [ Rabu, 03 Dis 2008 11:43 pm ]
Perkara kiriman:  Re:inilah kisah sekolah ana..

dia tak tembak..beri pandangan....x nampak ker tilisan tu...mana ada senapang ker peluru ker...solat istikarah untuk memilih yang benar....

Muka 1 daripada 1 Semua waktu adalah UTC + 8 jam
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/